חיפוש
  • Sungaia

סבא אינדיאני

את מאמר זה אפתח בסיפור מוכר שאני אישית מכירה בנוסח הבא-


סבא אינדיאני דיבר עם נכדו על אלימות ואכזריות בעולם ועל האופן שבו הן מתרחשות.


הסב המשיל בהסברו לשני זאבים שנלחמים בתוך הלב.


זאב אחד הוא מלא טינה נקמן וכועס , והאחר מבין מכיל ונדיב.


הנכד שאל : איזה זאב ינצח בקרב שבליבי ? ענה הסב -״מנצח זה שאבחר להזין ולהאכיל אותו״


בימינו בתי המשפט הפכו לזירת הקרב המודרנית שבה יש דין = בתי הדין ומעט רחמים וחמלה ואף אחד לא יוצא כפי שנכנס ולבסוף לרוב מסיימים בהסכמות שיכלו לבצע למן ההתחלה רק שלא היתה הבשלה שרר המון חוסר אמון ופחד


בחינת ההיסטוריה מלמדת אותנו על השתכללות בני האדם בהעצמת השליליות ובהתעקשות על הצדק שלנו, כך שהזאב הכועס הפך מבריק יותר ויותר , ואילו הזאב האחר נותר בעיניים נזקקות ומתחננות לאהבה


והבחירה היא לא רק בתקופת בחירות לבחור את המשפיעים על עולמנו אלא בנוסף בכל רגע שכזה של סערה האם לתקוף או האם להבליג והאם להירגע


זה מתחיל בכנות לגבי עצמנו עם עצמנו , ההכרה בכך יוצרת את השינוי , האם באמת מחוייבים ומכורים להוויה הזו כפי שלימדו אותנו להאמין ?


אני למדה שיש לנו הבחירה

באפשרותנו לבחור איזה זאב אנחנו בוחרים להאכיל

ברגעים קשים שהיתי בחושך מוחלט העדפתי להתבודד כי הרגשתי שאני פוגעת באנשים גם אם בצדק וגם אם בקצת ביחס למה שיכולתי , זה הפריע לי וגם לאגו שלי


ובאמת יש בחירה בחירה בנתיב , הנתיב הינו בחירה מושכלת , בעיני ישר אל = לי ראש ,


להיות באמצע המאוזן באמצעות תכונות אלוקיות שקיימות בכל אחד מהברואים בצלמו - תבונה ובינה , חמימות ונעם , פתיחות הלב


באמצעות שיטת הנתיבים אני מנתבת התיקים לגישור באור בלב ומתפקדת כמגשרת של כל אחד מהצדדים בפערים שקיימים בתוכו בזמן הקונפליקט לבין עצמו ובינו לבין הצד שמולו


לשם כך אני מיישמת בזמן הגישור חכמה רבה של שיטות שונות שמורתה להביא את הצדדים למקום הזה ומשם הפתרון הוא קל שבקלים וזול שבזולים הן בכסף והן במשקעים


פרידה היא תהליך קשה ומאתגר שדורש השקעה רבה מצד המגשר שיש לו החכמה שבדין כעורך דין ומשתמש בה לעשיית שלום וליצור תכנון עתידי ברוגע על אך כל הפשעים ההדדיים ונעשית פנקסנות והתבצרות


המגשר תפקידו להעניק כלים לתקשורת וליצירת מנגנונים לפתרון מחלוקות ואי הסכמות הנוגעות לרווחתם ולבריאותם של עצמם והכי חשוב הילדים שבאחריותם


עליו לפרק הלבנות המכבידות ללבן ולהפוך אותן ללבנה לבניית המערכת היחסים החדשה על אף הפרידה שיש ילדים משותפים יש רצון משותף ואליו מתחברים כולם בחדר הגישור


בנתיב השושנה למשל למדתי לעבור דרך הקוצים שבגבעול שמובילים לכתר המאוחד ולכותרות ההסכם המהווה מערכת הסכמות של הצדדים בהתאם לרצונם וחייהם הייחודיים בעריכת עורך דין מוסמך כמו שהולכים לרופא והוא נותן המרשם


הנתיבים מהווים הדרך האופן והיקף ההתערבות של המגשר לעיתים במערכת בריאה עבודת המגשר שהוא עו״ד תהא רק לנטרל גורמי השפעה פסולים ומרחיקים משדה ההכרה של הצדדים בתהליך הגישור זו הסיבה לדעתי שבפגישת הראשונה ביחידת הסיוע שליד בתי המשפט שאליה חובה על הצדדים להגיע בהתאם לחוק יישוב סיכסוך אסור להגיע עם עו״ד ושישנה רשימה סגורה של בקשות שניתן להגיש ומה מותר או אסור לומר בהם


כי כבר למדנו מה החשיבות של הגורם שמגיעים אליו במצב של מצוקה וחוסר אמון ולאן ינתבו אותנו ומאילו אינטרסים


ככלל מגשר שמגשר בין מדדים לא יכול לייצג שום צד בהליכים משפטיים ואסור לו למסור שום מידע מהליך הגישור אם חו״ח מגיעים להליכים ובגישור לא צלח


אין סיבה שגישור לא יצלח אם הולכים בשיטה ובנתיבים וכשעושים זאת במסירות ובאהבה לכל תא משפחתי שמגיעה תוך ההכרה וההבנה שבאחריות המוטלת על המגשר שמגיע במינימום אגו סופג לא פעם ריקושטים ואף פגיעות ישירות מעצם היותו עומד בקו האש של חילופי האשמות שהם טבעי בתהליך וכליו להכיל בחכמה ולנהל זאת באופן תרבותי עם גבולות לדיון


בשנתיים האחרונות שהשיטה מיושמת היו וקרה שצדדים הגיעו לתהליך למספר פגישות מצומצם של כמה שעות


במהלכם קיבלו כלים ולא סיימו בהסכם וגם לא חזרו לפגישות וזו זכותם כי גישור הוא וולונטרי ואין בו כפייה - כל צד שלא מעוניין ובכל רגע נתון יכול להפסיקו ואם החלטה משותפת אדרבא


גם אלה שילמו למרכז באהבה סכומים שלא עלו על אלפי ש״ח בודדים לשניהם


מה שקרה איתם זה שהם חזרו ליישם הכלים בחייהם ובחרו להישאר עוד קצת בתור זוג על אף הפשעים , הצליחו לנסות לגשת למטפלים או להרגע ולפתור את הבעיות בנעם בעצמם לפני שהם חוזרים


אציין כאן שאין זה משנה אם ההליך מסתיים בפירוד זוגי או הישארות זוגית מבחינת המגשר


להיפך יש מקרים שבהם יומלץ על פירוד בראי טובת הילדים ומנגנון מסודר , טיפול , הדרכה הורית


ההמלצה של המגשר לערוך הסכמות ביניהם כפי שמדינת ישראל מאפשרת ומכבדת את האוטונומיה שלהם ומברכת על כל זוג שמשכיל להגיע להסכמות ותכנון הורי מעכשיו והלאה וזו גם נקודת האור של כל אחד מהצדדים - ילדיהם ובאור הם יכולים לשתף פעולה עבור ילדיהם

———


״ אני לא מוכנה להתפשר אני צודקת ״!


לוחמי צדק טבעיים לומדים על אף כל הרגישות הגואה בהם כלפי גאיה לפעול בנוסף לצדק ולאמת ביושר הלב ובאהבת האדם מחד ומאידך הם גם אלו שלומדים שמול הרצונות ההפוכים הם שמים את הגבולות ומגנים על עצמם שלמים ובריאים , מגן שלמה ( שיר השירים) , ולהגן על ממלכתם מפני מזיקים, מגן דוד ( תהילים)


הגבולות שעליהם לשים טמונה באופן ההתייחסות שהם מוכנים או לא מוכנים לקבל לעצמם באופן שיורד מסך או חומה מהחלקים והתדרים הנמוכים מחד עד שיצטרפו


ומאידך שמים גבולות לעצמם באופן התייחסותם ותגובתם באהבה וברוגע והעצמת החלקים היפים והנעימים , לפעול באופן העדין והחמל ביותר בתגובתם על אף ובגלל שמודעים ליכולות האדירות שלהם , זה כמו לוחם מאסטר על שיודע להרוג בן אדם במכה ומעדיף לפצוע קשה


הסמוראי עושה זאת רק להגנה עצמית והגנה על מלכתו ומבלי שהדבר יפגע ביכולת שלה לבחור בהמשך הפצת האור והאהבה והחמלה לכל מערכות החיים כי צריך הרבה בוחרים כאלה בעולמנו - הבחירה מדעת , במודעות


אמונה הכי קטנה בך מעוררת אותך מחדש בעוצמות ובהכרת הטוב שאת ואתה - ונכתב אין ייאוש בעולם


גישור באור הלב הוא חיבור לפרט ולזוג שבמחלוקת להזין את הזאב שקיים בליבם שהוא חמימות רוך נעם וטוב כלפי חסרי ישע ואהוביהם המשותפים - ילדיהם וניצול משאבים באופן מושכל וחכם שיועיל לבניית העתיד של ילדינו המשותפים מהורות מטיבה ובתמיכה של אהבה


נטרול גורמים מסיתים ומזיקים מהתהליך המשפחתי

ויצירת גורם מגשר על הפערים באהבה ובאובייקטיביות

1 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מחלוקות ופלוגתות הנוגעות לקטינים וקטינות דורשות הכרעות מהירות

לאחרונה פורסמה החלטה מבית המשפט לענייני משפחה בנצרת , שניתנה על ידי כב' השופט אסף זגורי , בה נדרש הוא להתגבר באמצעות שימוש יצירתי בסמכויותיו המיוחדות על התנגשות בין החלטה לקביעת הסדרי שהות בין אם לבנ

התמרת מאבק בבתי המשפט ליישום השלום בדרכי התדיינות חלופיות

הליך משפטי בעניין של סכסוך משפחתי מתאפיין בכך שלסכסוך המשפטי קדם סכסוך אישי ורגשי המשפיע באופן ממשי על ההליך המשפטי ומושפע ממנו. ישנם מקרים בהם גם היכן שלא קדם סכסוך לסכסוך המשפטי , נוצר סכסוך בשל מעו

החלטות ומגמות בפסיקה ובחקיקה התואמת תמורות חברתיות מתקדמות

בשל שכיחות גבוהה של מקרה הגירושין והפרידה בישראל, הן בשל ההכרה ביכולת השינוי של אינדיבידואל הן בשל התפתחות השוויון בין המינים ועצמאותן של נשים ישנה הבנה שמותר להתקדם ולשנות סטטוס ומבנה משפחתי במינימום